שלום לכם,
במסגרת הטיפ היומי נשוחח על חימום מפרקים לפני ביצוע פעילות ספורטיבית.

מפרק הוא כל מקום בו יש מפגש בין שתי עצמות ושיש ביניהן תנועה, למשל החיבור בין כף היד ליד עצמה, החיבור בין הקרסול לשוק, ולמעשה בכל מקום בגוף- כמו גם בכפות הרגליים.

בכפות הרגליים שלנו ישנן 26 עצמות- דהיינו 26 מפרקים לערך. בתוך מפרקים אין מחזור דם, החמצן מגיע פנימה בצורת אוסמוזה (מקבל את ההזנה על ידי נוזלי המפרק המקיפים אותו) אך לא בצורה פיזית, אנחנו רוצים לחמם את המפרקים כדי שבזמן הפעילות הספורטיבית נגיע לפעילות עצמה שבמפרקים כבר קיים חמצן- כאשר אנו משתמשים במפרקים הלחץ "סוחט" את הנוזלים והפסולת מהסחוס, וכשהלחץ יורד הנוזל נספג ביחד עם החמצן והתזונה. כשהמפרקים חמים גם הרקמה עצמה חמה, גמישה ורכה ועושה את הפעולות בנעימות וקלות.

מה עלינו לעשות בכדי להתחמם?
לפני שאנו מתחילים באימון יש לעסות את האיזור המבוקש במשך כדקה מכל הכיוונים, ניתן לגלוש מעלה מטה ולאו דווקא להישאר על הציר, לאחר מכן יש לבצע תנועות פלקס-פוינט, תנועות לצדדים, סיבובים, קיפולי ופתיחת אצבעות או פלג, קפיצה במקום וניעור הגוף.
דבר חשוב נוסף- יש להקפיד על ביגוד חם- טרנינג עבה בימי החורף, גרב שתשמור על החום או תנדף את הזיעה- יש לבצע פעולה זאת על מנת שגוף המתאמן לא ייתפס.

ההחלמה של המפרקים היא אינה החלמה מהירה- מפרק הברך למשל מורכב ממספר עצמות חלקן צמודות וחלקן בריחוק, אם יש בברך פציעה היא מחלימה לאט ולכן יש להקפיד ולשמור.

אלו היו עצותינו בנושא חימום מפרקים לפני ביצוע פעילות ספורטיבית, מקווים שקיבלתם תועלת.